Markedsstrategisk Analytiker [Norway]


 

Markedsstrategisk Analytiker Markedsstrategisk innsikt, TINE Gruppa



Om stillingen

Trives du med analyse og innsikt og har lyst til å bidra til den kommersielle utviklingen av TINE? Vi har noen av landets sterkeste merkevarer, som YT, Jarlsberg, Biola og Litago - for ikke å nevne merkevaren TINE. Det er veldig mange som har et ekstra tett forhold til våre produkter og TINE som helhet. Vi har ambisiøse planer som du kan være med å realisere.

$ads={1}

En av våre medarbeidere har fått nye muligheter internt, og vi søker derfor etter en markedsstrategisk analytiker. Stillingens hovedformål er å tilrettelegge for og etablere solid informasjons- og innsiktsgrunnlag i TINEs kjerneprosesser og organisasjon, med fokus på kommersiell analyse og -innsikt. Arbeidsoppgavene er nært knyttet til bruk av ulike innsiktskilder (Nielsen, Brand Tracker, Lanseringstracker, kommunikasjonstracker) og utvikling og drift av rapporter i Power BI. Du vil være en del av teamet i Markedsstrategisk Innsikt, og samarbeide tett med alle kategoriteam, ledelsen i marked og andre konsernområder i TINE.

Stillingen inngår i teamet Markedsstrategisk innsikt som er en del av avdeling for Markedsutvikling. I tillegg til innsiktsteamet, har Markedsutvikling medarbeidere med ekspertise innenfor fagområdene markedsstrategisk innsikt, prosjektledelse og innovasjon, ernæring, emballasje og matfaglig kompetanse. Vi er en dyktig og engasjert gjeng som har det gøy på jobb, som trives med å jobbe i tverrfaglige team og som drives av faglige utfordringer og resultater. Målet vårt er å levere god innsikt og rådgiving som kan gjøre en forskjell for TINEs kommersielle resultater og drive vekst.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:
06.08.2023
Arbeidsgiver:
TINE Gruppa
Sted:
Oslo
Stillingstittel:
Markedsstrategisk Analytiker
Stillinger:
1
Heltid / Deltid:
Heltid
Ansettelsesform:
Fast
Stillingsprosent:
100
Webcruiter-ID:
4684235809

Arbeidsoppgaver

  • Fange opp og formidle tydelige og forretningsmessige innsikter fra flere ulike datakilder (markedsanalysebyrå og andre datakilder) på en enkel og strukturert måte
  • Jobbe innsiktsbasert og rådgivende inn i strategiske prosesser, prosjekt, konsept og innovasjonsfaser
  • Gjennomføring og implementering av diverse forbrukerundersøkelser, og kontakt med eksterne leverandører
  • Jobbe tett på kategoriene og merkevarene med posisjonering, optimalisering og rapporteringssoppgaver
  • Gjennomføre kommersiell analyse og modelleringsoppgaver, samt visualisere, forenkle og standardisere rapporteringer i Power BI
  • Superbruker på ulike data og analyseverktøy (Nielsen, Spisefakta, Mintel, Power BI.)
  • Faste årlige og tertialvise rapporteringer til ledelsen i Marked og andre konsernområder
  • Bidra til kontinuerlig forbedring og videreutvikling av analyse-, innsikts- og rapporteringsprosesser

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fortrinnsvis på masternivå innen markedsføring, økonomi eller strategi
  • Minimum 3-5 års analyseerfaring fra kommersiell og forbrukerbasert innsikt, fra consulting eller markedsanalyse
  • Sterk analysefaglig bakgrunn, og erfaring med statistisk analyse og modellering
  • Gjerne merkevareerfaring, og kunnskap om Byron Sharp og Laws of Growth
  • Erfaring med relevante analyseverktøy, spesielt databaser som Nielsen, Spisefakta, Mintel, SSB og rapporteringsverktøyet Power BI og Excel
  • Erfaring fra FMCG, Retail, mat eller drikkemarkedet er ønskelig
  • Norsk flytende - muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Evne til å håndtere kompleksitet, med helhetsblikk og evne til å forenkle
  • Analytisk, med et strategisk mindset
  • Kommersiell med forståelse for forretningens behov
  • Nysgjerrig og over gjennomsnittet interessert i forbruker og utviklingstrekk
  • God på story telling og kommunikasjon
  • Jobber selvstendig og strukturert
  • Resultatdrevet med høy gjennomføringsevne
  • Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling.Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer. Du blir del av et team med sterk interresse for fagområdet Net revenue management, høye ambisjoner og pågangsmot. Vi har samtidig et godt sosialt og inkluderende arbeidsmiljø.

Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med kombinasjon av hjemmekontor og oppmøte i på kontoret på Kalbakken, en 10 minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige og nyoppussede lokaler med treningsrom og god kantine.
Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.

Finner du stillingen interessant? Ta gjerne kontakt med Janne D'Arcy, tlf 995 71 332, for en uforpliktende og konfidensiell prat, eller søk i dag ved å sende søknad og CV via vårt elektroniske rekrutteringssystem. Relevante attester og vitnemål legges ved elektronisk.

I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.

Adresse: Bedriftsveien 7, 0950 Oslo, Norge

Kontaktinformasjon

Janne Irene Tyskø D'Arcy
Leder Markedsstrategisk Innsikt
Telefon: +47 99571332

Om arbeidsgiveren

TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av litt over 9000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Fjordland, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Storbritannia, samt TINE Irland. TINE Gruppa har ca. 5300 ansatte og en omsetning på nærmere 25 milliarder kroner.

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال